Nezařazené

Inzerát ako služba pre oslovenie

Najväčší podiel majú pri oslovovaní uchádzačov o prácu stále pracovné portály, preto je dôležité zamyslieť sa nad tým, akým spôsobom tu správne napísať inzerát, aby oslovil čo najviac uchádzačov a služba sa vyplatila. Preto pri písaní inzerátu s ponukou zamestnania odporúčame pozrieť sa na ponuku pracovného miesta z pohľadu uchádzača.

noviny
 
–        Inzerát odradí, keď hneď na prvý pohľad bude prípadných záujemcov nudiť. Odkopírovaný text ponúkanej pozície zo starých interných materiálov, roky nemenné formulácie používané pri nábore a použité nezrozumiteľné frázy, to človeka odradí od ďalšieho čítania, pokiaľ teda o konkrétne miesto vo firme nemá skutočný záujem.

–        Ďalšia dôležitá vec, ktorú treba zvážiť, je formulácia požiadavkou na hľadaného pracovníka. Z mnohých inzerátov možno získať pocit, že hľadajú supermana, čerstvého absolventa s desaťročnou skúsenosťou a znalosťou všetkých svetových jazykov.

oblek

–        Inzerát zaujme len v tom prípade, ak bude odlišný od ostatných, niečím zaujímaví a vzbudí emócie.

–        Pri písaní inzerátu tiež zvážte, čo bude pracovník pre vykonávanie svojej práce naozaj potrebovať. Je dobré rozlíšiť požiadavky, ktoré bude uchádzač potrebovať k svojej činnosti bezprostredne a tie, ktoré sú len výhodou.

–        Dôležité je, aby ľudia mali pocit, že sú vo Vašej firme chcení. To dokážete tým, že si dáte prácu s formuláciou inzerátu a zohľadníte reálnu predstavu o požiadavkách na človeka, ktorého hľadáte.

–        O peniaze ide až v prvom rade. Je však otázka, či výšku platu v inzeráte uvádzať a záleží na konkrétnej pozícii. Všeobecne platí, že u nižších a stredných pozícií je vhodné plat uvádzať, ale u vyšších pozícií je to naopak.

kariéra

–        Niekedy je tiež vhodné zvoliť a prispôsobiť jazyk inzerátu potenciálnym uchádzačom. Použite potrebné slangové vyjadrenie toho, v čom firma pôsobí. Ak chcete osloviť mladých uchádzačov, vyberte uvoľnenejší štýl.

–        Nezabudnite uviesť benefity a zdôraznite tie, ktoré zaujmú. Niekoho motivuje možnosť vzdelávania a kariérneho rastu, iný ocenia podporu voľnočasových aktivít, iného naláka možnosť pracovať z domu.